جاذبه های توریستی استانبول
نوشته شده توسط : ادمین

جاذبه های توریستی استانبول

مسجد سلیمانیه در استانبول

 

یکی از مساجد باشکوه ترکیه ، مسجد سلیمانیه استانبول است که در حال حاضر به یکی از مکان های دیدنی استانبول تبدیل شده است. این مسجد مجموعه ای از بناها است که شامل مقبره سلیمان و همسرش نیز می شود . مسجد بارگاهی با ستون هایی از سنگ سماق ، گرانیت و مرمر دارد . در چهار گوشه آن نیز چهار مناره بزرگ قرار گرفته است . چهار مناره به نشانه چهارمین حاکم استانبول بودن سلیمان با ده بالکن به نشانه دهمین سلطان عثمانی بودن وی است .در تور استانبول پاییز 94 میتوانید از این مکان زیبا لذت ببرید.

در داخل مسجد ،اطاق بزرگی وجود دارد به شکل مربع با گنبدی به ارتفاع ۴۷ متر و ضخامتی برابر ۲۷٫۵ متر که نور خورشید به زیبایی از پنجره های رنگ شده دوست داشتنی به درون می تابد . محراب و منبر از مرمر ساخته شده و کتیبه های خطی بسیاری نیز از خطاطان مشهور عثمانی دیده می شود.ساخت این مسجد باشکوه در سال ۱۵۵۰ آغاز شد و ساخت بنای خود مسجد در سال ۱۵۵۷ به اتمام رسید.ساخت بقیه ساختمانها نیز چند سال بعد به اتمام رسید .تمام مسجد با سجاده هایی قرمز رنگی که به سمت جنوب (مکه) قرار دارند ، پوشیده شده است .مقبره سلطان سلیمان با کاشی های بسیار زیبا تزئین شده است.مقبره معمار بزرگ “سینان”نیز در همین مسجد قرار گرفته است .مسافران تور استانبول مهر 94 میتوانند از این جاذبه گردشگری زیبا لذت ببرند.

 

مسجد سلیمانیه در استانبول

 

تپه های چاملیجا در استانبول 

 

استانبول بر روی 7 تپه بنا شده که بلندترین آن تپه چاملیجا میباشد، تپه های چاملیجا دارای ارتفاع 268 متر از دریا در قسمت آسیایی شهر استانبول واقع شده است و یکی یکی دیگر از مناطق توریستی استانبول میباشد که از بالای این تپه میتوان تنگه بسفر،قسمت اروپایی و همچنین بندرگاه را دید و گردشگران تور استانبول پاییز 94 برای رفتن به چاملیجا و بازدید از این منطقه دیدنی می توانند از اتوبوس هایی که از تکسیم به قسمت آسیایی میروند استفاده کنند.در تور استانبول پاییز 94 میتوانید از این مکان زیبا لذت ببرید.

در تپه 248 متری چاملیجا که به بام شهر استانبول معروف میباشد آنتن های متعددی نصب شده است که این آنتن ها سبب آلودگی تصویری در شهر میشدند.مسافران تور استانبول مهر 94 میتوانند از این جاذبه گردشگری زیبا لذت ببرند.

 

 تپه های چاملیجا در استانبول

 مطالب مرتبط:

تپه های چاملیجا در استانبول

تور استانبول لحظه آخری





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های توریستی استانبول,دیدنی های استانبول , جاذبه های گردشگری استانبول , جاذبه های توریستی استانبول , بهترین جاذبه های توریستی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: